Staré světlo na vyhození? A co ho zrenovovat?

Vraťte svému vozu lesk a záři pomocí rozleštění světlometů. Světlomet po repasi a broušení zaručuje průzračnost, obnoví lesk a optiku a plní plně účel ke kterému je určen.

Pro více informací nás kontaktuje

Již od 999,- za pár. Renovace světlometů zajišťují lesk a průzračnost. Dokážeme odstranit jízdou nanesený povlak. Vyleštění světlometu Vám ušetří peníze, jelikož nebudete muset kupovat nový světlomet na Váš vůz. Rozleštění provádíme již několik let tou špičkovou metodou.

Staré světlo jednoduše zrenovujeme v několika krocích broušení a leštění.

  • Zvyšuje Vaší viditelnost a bezpečnost na silnici
  • Šetří Vaše náklady za drahou výměnu nových světel
  • Vašemu vozu dodá původní nový vzhled a krásu
  • Zvýší hodnotu Vašeho vozu při plánovaném prodeji
  • Rychlé a efektivní řešení problému s průhledností světlometů na STK
  • Životnost a průsvitnost krásného světlometu 3-5 let
  • Cenově velmi dobrá dostupnost

Drtivá většina dnešních světlometů je vyráběna s jediným požadavkem – co nejnižší cena. A tomu bohužel také odpovídá kvalita. Není výjimkou, že světlomety bývají slepé už po nájezdu kolem 100 000 kilometrů.

Příčina je jednoduchá – ve Vašem světlometu dochází k postupnému vypalování odrazové plochy xenonového projektoru. Kvůli tomu se světlo z výbojky nemůže odrážet dále do skleněné čočky a na silnici. Druhým faktorem je také znečištění světel zevnitř. Světlomety  nejsou hermeticky uzavřené, ale mají odvětrávací otvory, jimiž se dovnitř dostávají nečistoty. Ty ulpívají ve vrstvě tmavého filmu na odrazové ploše, čočce, výbojce a v neposlední řadě na vnitřní straně krycího plexiskla.

V čem spočívá tato renovace? Světlomety demontujeme z vozidla, bez poškození rozebereme, a pořádně vyčistíme. Vyměníme xenon / bixenonový projektor za nový díl, který osadíme novými výbojkami. Dle potřeby rozleštíme přední plexi a naneseme novou ochrannou vrstvu proti UV záření. Následně světlomet složíme dohromady, zalepíme, otestujeme těsnost, namontujeme na vozidlo a seřídíme.

Xenony se odborně nazývají H.I.D. – je to zkratka pro High Intensity Discharge (vysoce intenzivní výboj). Tato zkratka vychází z principu, na kterém xenonová světla fungují. V klasické žárovce naleznete wolframové vlákno, které se působením elektrického proudu rozžhaví a produkuje světlo a teplo. Ve výbojkách žádné vlákno není. Světlo je vytvářeno elektrickým výbojem mezi dvěma elektrodami, které jsou umístěny ve skleněné kapsli naplněné xenonovým plynem, rtutí a ostatními sloučeninami. K zapálení výbojky je potřeba vysokého napětí v řádu desítek tisíc voltů, toto zajišťují předřadníky – lidově trafa. Po zažehnutí a ustálení je k udržení výboje potřeba mnohem menší napětí, díky tomu jsou xenonové výbojky mnohem efektivnějším a trvanlivějším světelným zdrojem, než klasické žárovky.

Bixenon projektor je soustava odrazové paraboly, odklápěcí clonky, čočky a držáku výbojky. Světlo vyzařující z výbojky se odráží od paraboly, láme se přes clonku a dále se usměrňuje na silnici pomocí čočky.

V čem spočívá retrofit světel? V případě retrofitu se jedná o výměnu světelného zdroje za výkonnější alternativu. Jde například o přestavbu halogenových světel na bixenonové, přestavbu DRL denního svícení z žárovkového na LED technologii, nahrazení xenonového projektoru bixenonovým, ale také například výměnu Vašeho stávajícího bixenonu za nejnovější generaci bixenonu, která má vyšší svítivost a výdrž. V těchto případech renovace je cena individuální a je závislá na rozsahu použitých komponent.

Cena základní renovace formou leštění krytu světlometu je 990,- za pár. Cena rozsáhlejší renovace je individuální dle typu světlometu a množství použitých komponent.

nahoru